Followers

Friday, September 9, 2011

Raya Ker??

Assalamualaikum.....
lama gila aku x hapdet natangg blog nih!!hihihihi
sibuk....malas...n takda idea....huhu

tapi hari ni rasa cm nk cerita tentang hari raya tahun nih,..
raya thun ni best x bg korang???
msti best kn??
Geng2 KBU beraya sakan....merata ceruk diorang p...
hiskkkk jelesh....

aku???
jom sama2 kta tgk...apa yang aku wat raya nih...

1 Syawal...
Tahun ni adalah tahun pertama aku ber'pagi' raya di rumah sendiri...hihihi
kalo x,tiap2 tahun aku n family akn tdo kt umah tokmak aku pd mlm raya...main mercun,bunga api...masak rendang,wajik...mcm2 lah...
tp thun ni, mama ckp "kita balik pg raya lah...kt sana dh ramai.."
thun2 sbelum ni,umah tokmak akan dipenuhi sanak saudara pd pagi raya....tp thun ni, malam raya ramai yg dh sampai...
al-maklumlah....anak tokmak ada 12 orang(xtermasuk yg tlah meninggal)...hah!!hamek kau!!hahhaha ramai kn family aku??hehehe
masa kecik2 dulu,suka sangat beraya kt umah tokmak..
sbb dpt banya duit raya,...hehehe
tp, skarang nih kna bg duit raya pulak....hihihih

kul12 lbey bru sampai umh tokmak...
smua tgh sibuk memasak kt blakang umh...bestnya...suasana raya yg besh...hihihi
laksa, mee kuah n nasi briyani....menu hari raya pertama!! oooyeassshhhhhh!!!!


2 Syawal...

hari ni nk p beraya ke umah sanak saudara sbelah ayah plak...
hihi En. Ketam mai raya..pg2 plak tu...hihihihi
nk raya ngn mama n ayah katanya...
hai....mcam2 lah En. Ketam sorg nih...
hehehe...lgpun, En. Ketam nk balik beraya kat Johor ngn family dia...
hurmmm...kna tinggal.....sobs...sobs...!

tgh hari jugaklah kami sefamily kuar beraya....
ayah,mama,abg,aku n adek..

destinasi hari nih...
1. umah tok kat teluk kumbar
    - fuhh...slalunya kalo g umah tok,xsah kalo xmakan dodol...stiap tahun tok wat dodol...tp thun ni tok xwat...xlarat...hihi

2. umah maklong kat balik pulau
    - maklong wat laksa!!!!ooooyyyyeeesssshhhh!!!!dlm keta aku dok bleter nk makan laksa janggus(popular gak kt png nih)....xdpt mkn laksa janggus,laksa pokok ceri (<--ayah kata) pon jadilahhh....

3. umah paklang kt balik pulau
    -maklang wat bhun sup plak......adussss.....sedapnyaa.....pastu kan...aku mkn sejenis kuih nih...apa tah nma dia...cedappp oooo...dlm dia ada inti kacang...nyam2...ayah ckp, tu kuih fevret dia...hihi
    
4. umah pak tam kt balik pulau jugakkk
    -mak tam masak bhun goreng....fuhhhh.....perut dah fulllll!!!!share ja ngan mama...cian mak tam...penat dia masak....hihihihi

5. umah ibu kat batu maung (makcik aku jugakk..adk mama.. mmg dr kecik aku panggil ibu..)
  - macam tahun2 sblum ni...ibu suka masak lontong....tp aku dh xlarat nk makan....fuhhhh....letttiiiihhhh.....

3 Syawal...

sah!!confirm!!terbukti!!apa lg ek??

nk tau apa yg sah??

abg n adek kna demam campak!!!!warghhhh!!!!lali lali.....
nnt jangkit....lali!!!!!!!OMG!!
aku kna lari nih...kalo x, mc lageeee......<---stahun cmpany aku bg mc 14hr,n aku dh 8hr mc!!wargh!!!
adui...
nk p umah tokmak!!! *sambil melompat2 ketakutan..

then, spupu aku mai raya...bwk husband n ank2 dia....diorang ajak p umah tokmak rmai2...
msa tgh siap2 tu,aku tnampak something kt bdn aku...SUDAHHHHHH!!!!!

ya habibi ya maulana...ana sudah KENA!!!

smua org gelak kat aku...
xsempat nk melarikan diri.....hihihihi


hurmmm......
dmam panas dwaktu malammmm....


4 Syawal...


xselesa btul laaa......

dmam panas dwaktu malammmm lagiiiiiiii.......hurmmm.....


5 Syawal...

lg xselesa bila bdan dh pnuh ngan corak polka dot.....

warghhh!!!!
hari2 bosan...nengok movie...hurmmm
tgk kungfu panda...

macam sedap ja mee kungfu panda tu...nanak sikit bolehhh???
tliurnya......xda selera nk makan...tp mee panda tu nampak sedap!!!!!
warghhhhh!!!!

demam dwaktu malammmm llllaaaaaggggiiiii......
adddduuuiiiiii....


6 Syawal....


En. Ketam dh pulang ke tanah air <----mcm pegi oversea plak...hihiihhi

'p siap..japgi sy bwk awk p klinik'..yeaiii....ada org nk bwk p klinik...hihihi

hri ni hri ahad...mna da klinik bka....kmi pon cari klinik...dari seberang jaya smpai kpala batas nun...
klinik panel untuk kilang aku daaa....hihihihi
dh smpai klinik..
alamak......ujan lebat plak dahhhhhh.....

"xpa...sy payungkan awk..xbleh kna ujan tau...nnt parut xhilang"

wahhhh.....beshnyaaaa....ada org payungkan....hihihi 
last2 En. Ketam yg basah sorg2...hihihihi



7 Syawal...

maka bermulalah....

mc!!hahhaha

hari nih tgk kungfu panda lg....

warghhhhhh!!!!!!nanak mee panda!!!!!



8 Syawal...


teringat mee panda...


zzzzzz....zzzzz.zzzz...zzzzz


9 Syawal...

layan cite korea lahhh....

My Fair Lady....sedeynya cite nih....sobss sobss!!!



huh!!pnat dah....
smpai 9 Syawal sdah la....ltih bcerita...hihihihih

raya ker camnih???
raya jugak lahhh....naseb baek sempat jugak aku beraya....
harap2 cpt la aku sembuh....doakan aku tau.....tq readers....

assalamualaikummm....

3 comments:

  1. moga cpt smbuh.....
    aghahahahahahahah

    ReplyDelete
  2. moga cepat sembuh...amin2...
    tgk movie jer kt umh, klu kuar nanti kene ujan tinggal parut lak... =)

    ReplyDelete
  3. haih! nie bile nak stat pose 6 nie..nak abes syawal da nie...

    ReplyDelete